תפקידו של מפוח אוויר תעשייתי 

חברת קרנף הנדסת אוורור ופינוי עשן מתמחה בייעוץ, תכנון וביצוע של מערכות אוורור ופינוי עשן, לרבות שחרור עשן מאולץ וטבעי, וכן באישורי לרשויות ולכיבוי אש, אישורי מהנדס, תקינות המערכות, אישור החלפת אוויר ועוד. ביכולתנו לייצר פתרונות על פי דרישותיו השונות של כל לקוח, החל משלב התכנון דרך הביצוע ועד לתחזוקה ואישורים שנתיים למערכות. בתוך כך, אחד המרכיבים המרכזיים של מערכות אלו הינם מפוחים תעשייתיים מסוגים שונים. 

מפוח תעשייתי לשימוש שוטף 

מפוח אוויר תעשייתי נועד בעיקרון לשאיבה של אוויר מחללים סגורים, ובמקומו נכנס  אוויר נקי ובטוח לנשימה. המפוח הוא ונטה חזקה במיוחד שיונקת ושואבת את האוויר, ומזרימה אותו דרך תעלות או צינורות באמצעים שונים כגון הצרה או הרחבה של מידת הצינור או להבים. בין היתר, מפוחים כאלו יכולים לשמש לתחלופה של אוויר במוסדות, להוצאה של גזים, אדים, עשן ואוויר חם ממקומות תעשייתיים החל במפעלים ועד למטבחים, וכן לקירור של מכונות ולמטרות נוספות. 

ישנם סוגים שונים של מפוח תעשייתי, כגון מפוח צנטריפוגאלי, צירי או אקוסטי. לדוגמא, המפוח האקוסטי מיועד לתחלופת אוויר ומתאים למקומות שבהם נדרשת מידה סבירה של שקט, בדגש על מלונות, מסעדות ובתי עסק שבהם לקוחות נמצאים כדי לקבל שירות. מאידך, מפוח צנטריפוגאלי הוא בעל כפות או להבים שקטים יחסית, אותם מלחימים בזוויות שונות. לעומתם, מפוחים ציריים מורכבים בתוך גלילים קצרים ומיועדים במיוחד לחללים שבהם האוויר זורם בתעלות אוורור, וישנם גם מפוחי צינור צנטריפוגאליים. ישנם סוגים נוספים ומעבר לכך בכל קטגוריה קיימים מפוחים הנבדלים זה מזה בעוצמתם, ברמת הטמפרטורות שהם יכולים להתמודד עימן, בעמידות לעומסים, ביכולת להתמודד עם גזים, עשן, אדים וגיצים, בעלויותיהם, בדרכי התקנתם ועוד. 

לדוגמא, מפוח ונטה צירי בדרך כלל מותקן במחסנים, אולמות וחללים גדולים, מפוח תעלה יותקן לרוב בבית מלאכה או מפעל וישאב עשן וריחות דרך תעלות, מפוח צנטריפוגאלי יוציא אדים, ריחות, עשן ואוויר בצנרת בחדרים קטנים יחסית, וכן הלאה. לפיכך, חשוב מאוד לבחור את המפוחים בהתאם למטרות השימוש בהם ולמאפיינים השונים של המבנה ושל שטח ההתקנה, כמו גם את מאפייני העבודות המבוצעות במקום, את מספר השוהים בחללים השונים, את התקינה והחוק המחייבים את המקום, ועוד. בדיוק לשם כך עומד לרשותכם הצוות המקצועי של חברתנו, שיסייע בבחירה נכונה של מפוחים ובתכנון וביצוע הפרויקט מתחילתו ועד סופו. 

מפוחים להוצאות עשן 

בעוד שתפקידם השוטף של מפוחים תעשייתיים הוא לדאוג לסביבה בריאה ותקינה מבחינת אוויר נקי חלקיקים של אבק, אדי שמן וכדומה, הרי שבהיותם חלק ממערכת פינוי עשן יש להם תפקיד בטיחותי ראשון במעלה. כידוע, שריפות מהוות סכנה עיקרית במקומות רבים, כאשר מרבית הנפגעים בגוף ובנפש סובלים משאיפת עשן רווי בפחמן דו חמצני המוביל הרעלה וחנק, עד כדי פגיעות חמורות וארוכות טווח למערכת הנשימה, ואף מוות. 

תפקידו של מפוח תעשייתי לפינוי עשן, הוא להיכנס לפעילות אוטומאטית המפנה את העשן הכבד והסמיך דרך תעלות מהמבנה, תוך עמידות בטמפרטורות גבוהות במיוחד. אלו מכשירים מכאניים הכוללים תעלות רחבות להוצאת עשן ואדים מסוכנים ממקום סגור, במקום העשן שנפלט החוצה נכנס אוויר נקי ובטוח לנשימה. הם מסוגלים להתמודד עם תנאים מאתגרים במיוחד, ושוב נבדלים זה מזה במאפייניהם כמו צריכת החשמל, רמת החוזק, עוצמת העבודה, התקנה על גבי הגג, מחוץ למבנה, בתוך תעלות אוורור ועוד. 

לקבלת ייעוץ, ליווי והתקנת מפוחים תעשייתיים 

כאמור, לחברתנו ניסיון רב מאוד ויכולת לתת מענה לכל פרויקט מתחילתו ועד סופו. לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי עם התקנת מפוחים תעשייתיים מתאימים, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם חברת קרנף הנדסת אוורור בטלפון 072-2115596.

דילוג לתוכן