פתרונות אוורור שירותים 

כידוע, חדרי שירותים חייבים אוורור של ריחות רעים וגורמים פתוגניים, אחרת הם הופכים למקום שלא נעים ואף בלתי אפשרי לשהות בו. במקרים רבים, הפתרון הפשוט הוא לבנות מראש חדר שירותים עם חלון, או במידת האפשר לפתוח חלון לאור ייעוץ של קונסטרוקטור. ואולם, במידה והחדר לא תוכנן ונבנה עם חלון, קיים צורך למצוא פתרונות לשירותים ללא חלון, בין אם בעזרת מפוח, ונטה או אמצעים אחרים. 

יתר על כן, לעיתים אפילו אם קיים בחדר השירותים חלון הוא אינו נותן מענה מספק, בין אם הוא קטן מדי, אם מיקומו בעייתי, או שפתיחתו איננה מספיק רחבה. גם במצבים אלו יש למצוא פתרונות אוורור שירותים שמתאימים לאותו החדר ולהעדפות המשתמשים. את הפתרונות יש לתכנן היטב לאור הפרמטרים השונים כגון המצאות או בניית פיר אוורור שירותים, עוצמת היניקה הנדרשת, האם קיים צורך גם להכניס אל השירותים אוויר נקי, גודל החלל, סוגיות של תקציב, אלמנטים נוספים בחדר, היבטים אסתטיים ועוד שורה של מרכיבים. על כן, את התכנון של אוורור שירותים וכמובן גם את הביצוע כדאי לעשות עם חברה מקצועית ורצינית, שזהו תחום מומחיותה. 

לא ניתן לוותר על אוורור של חדר השירותים 

באופן כללי, אדריכל או מהנדס הבונה בית צריך לקחת בחשבון מראש את סוגיית אוורור השירותים. ואולם, העובדה היא שבחדרים רבים האוורור אינו מספק. כתוצאה מכך עומדים בחלל החדר בקביעות ריחות לא נעימים, ולכך מצטרפת הלחות הגבוהה יחסית (מהמים באסלה, בכיור ולעיתים המקלחת או האמבטיה) שמהווה ביחד עם סוגיית היגייניות נוספות כר פורה להתפתחות חיידקים, עובש וטחב. אין פלא איפה שחדרים אלו הופכים בלתי מזמינים, בלשון המעטה, ואף עלולים להפוך למפגע בריאותי – בין אם הם מצויים בדירה פרטית, במשרד, במוסד, בית עסק, מפעל וכיוצא בזאת. 

פתרונות שונים לאוורור שירותים 

בימינו קיימים כמה וכמה פתרונות לאוורור שירותים. כך למשל, קיימות הוונטות המופעלות באופן אוטומטי כאשר מדליקים את האור בחדר השירותים, או עם מתג נפרד משלהן. הוונטות שואבות את האוויר שנמצא בחלל החדר החוצה, ביחד עם הלחות המצטברת בו ומזהמים שונים, ובמקומם אוויר נקי. ישנן גם מערכות המשלבות בין ונטות ובין מפוחים ליניקת אוויר, אותם מתקינים לרוב על גבי הגג. מפוחים אלו מאופיינים בצריכת חשמל נמוכה מאוד ולמעשה פועלים באופן רציף לאוורור חדר השירותים דרך הפיר, ובאלו היותר מתקדמים גם יש מספר אפשרויות שליטה. 

בדרך כלל, הדגש מושם על ונטה/מפוח שקטים ככל האפשר, ושוב ראוי לציין את חשיבות הבחירה במערכת מספיק חזקה, שכן לא תמיד הונטות הרגילות מסוגלות לתת מענה הולם ואיכותי. את הוונטות ניתן לחבר עם צינור קצר או ארוך, וכך גם המפוח הקווי הארוך או הקצר. מטבע הדברים, עבור כל פתרון יש לבצע תכנון נכון וליישם בצורה מקצועית ומדויקת, למשל מבחינת גובה ההתקנה, אחרת יופיעו בעיות בטווח הקצר או הארוך. 

מעבר לכך, כמובן שיש לשים את הדגש על מערכות ומוצרים איכותיים, המגיעים ממקור אמין ומיצרנית מוכרת. חשוב לזכור שהמערכות הללו צריכות לשמש בחדר השירותים לשנים רבות, עם שעות וימים רבים של פעילות, וכל תקלה בהן עלולה להפוך את חדר השירותים לבלתי ראוי עד לתיקון התקלה או החלפת המוצר. 

לקבלת ייעוץ, ליווי והתקנת פתרונות אוורור לשירותים 

לחברתנו ניסיון רב והיכרות מעמיקה עם מגוון פתרונות אוורור לחדרי שירותים, וביכולתה לתת מענה גם לפרויקטים גדולים ומורכבים יחסית. לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי בנושא השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם חברת קרנף הנדסת אוורור בטלפון 072-2115596.

דילוג לתוכן