אודות מפוח להוצאת עשן 

חברתנו אמונה על התקנת מערכות לשחרור, פינוי ושליטה בעשן המורכבות מאלמנטים שונים, בהם מפוחים לפינוי עשן 250 – 400 מעלות צלזיוס, וכן מדפי אש ועשן, תעלות פח, חלונות עשן ועוד. תפקידן של מערכות אלו הוא כמובן להקטין משמעותית את הסיכונים לפגיעה בנפש וברכוש, וחשוב לדעת כי מרבית הפגיעות בשריפות אינן קורות בגלל האש עצמה אלא עקב נזקי עשן ושאיפת עשן. על כן, תפקידו של מפוח להוצאת עשן הינו משמעותי ביותר והוא מהווה מרכיב עיקרי במערכת. מעבר לכך, מפוח יניקת עשן נדרש לסביבות תעשייתיות שונות שבהן עקב הפעילות השוטפת מצטברים בתוך מבנים עשן ואדים מסוכנים. 

כמה מילים על מפוחי עשן 

כאמור, חברתנו מתקינה מערכות מתקדמות, אמינות ותקניות המקטינות מאוד את הסיכון לפגיעות עשן בעת שריפה. לכאורה, העשן הוא תופעה נלווית לשריפות אך למעשה הוא לא פחות ואף יותר מזיק, מאחר שהוא מתפשט מהר במרחב ומקשה על התמצאות בשעת שריפה, דבר המוביל לבלבול, עיכובים ופגיעות. יתר על כן, הוא מכיל CO2 בכמויות גדולות, גז העלול בהחלט לגרום לחנק ולפגיעות חמורות וארוכות טווח. זאת בנוסף לנזקים הנגרמים לקירות של מבנים ולרכוש. 

לפיכך, מפוחים לשחרור עשן מהווים חובה בחוק עבור מקומות רבים. מדובר במכשירים מתקדמים עם תעלות ייעודיות שדרכן יוצא עשן ממקומות סגורים, בין אם בגלל שריפה או עקב פעילות תעשייתית המתקיימת במקום. מפוח שחרור עשן יונק ושואב את העשן מהמבנה ומוציא אותו החוצה, במקום העשן שנמלט החוצה נכנס לחלל אוויר בטוח לנשימה ונקי. מדובר במכשיר חזק ועמיד המתאים לצרכים תעשייתיים, לבתי מלאכה ולמפעלים, בעודו פועל באופן רצוף ומוציא אדי גזים, עשן ואוויר חם. 

כאמור, במקרה של שריפה תפקידו של מפוח יניקת עשן הוא להוציא עשן ואוויר חם בעת שריפות, אף בטמפרטורות גבוהות שנעות בין 250 ל- 400 מעלות צלזיוס. יש לדעת כי כל מפוח פינוי עשן שונה מהאחר מבחינת שיטת העבודה, כמו מפוח צירי לשחרור עשן, וכן מבחינת הגודל שלו, העוצמה ודרך ההתקנה. יש למשל מפוחים להתקנה מחוץ למבנה, מפוחים להתקנה בתוך תעלות אוורור, מפוחים להתקנה על הגג, מפוחים צנטריפוגליים חזקים במיוחד, ועוד. גם העלויות של המפוחים משתנות בהתאם לסוגם ומאפייניהם, וחברתנו מציעה עבור מפוח עשן מחיר הוגן ומשתלם. 

מעבר לכך, מערכות פינוי עשן כוללות רכיבים שונים המאפשרים לתת מענה אופטימאלי ונדרש, כגון רפפות ופתחים המאפשרים את פינוי העשן באופן קבוע, חלונות לפינוי עשן שנפתחים על ידי גלאי עשן באופן אוטומטי, וכיפות עשן המשחררות באופן מאולץ את העשן במהירות. הצוות המקצועי של חברתנו עומד לרשותכם עם ידע וניסיון רב, ויעזור בבחירה של המפוחים או העזרים המתאימים מבחינת עמידות, עוצמה, רמת השקט, צריכת החשמל, תקנים ועוד. 

ומהו חלון עשן? 

כאמור, מפוחי עשן ותעלות הם מרכיבים מרכזיים במערכת שחרור עשן מאולץ, ולצידם ישנם רכיבים נוספים של שחרור עשן טבעי בהתאם לצורך ולדרישות כגון חלונות עשן. מדובר בחלונות שנועדו גם כן לאפשר יצירה של עשן מהמבנה, אך בניגוד לחלונות רגילים כאן מדובר במערכת אוטומטית המבוססת גם על מנוע ופתיחה אוטומטית . כאשר מערכת גילוי האש מזהה ריכוז מסוים של עשן בחלל האוויר, היא מאלצת את החלונות להיפתח על ידי שליחת הוראה למערכת הבקרה וממנה הוראה למנוע לפעול. כמובן שיציאת העשן, האדים והאוויר החם גם דרך החלונות מאפשרת את ניקוי האוויר באופן מהיר ויעיל יותר. 

גם כאן, ישנם סוגים שונים של חלונות הנבדלים זה מזה בגודלם, בדרך פתיחתם, בעמידותם ובסוג המנוע שלהם. כך למשל, ככל שמדובר בחלון יותר גדול וכבד גם סביר להניח שהמנוע שלו יהיה מסוג בוכנה והזזה, שנחשב לעוצמתי מבין סוגי המנועים הקיימים. מאידך, אם מדובר בחלון עם ציר תחתון הרי שסביר להניח שיהיה לו מנוע שרשרת, אם כי מנוע זה יכול בהחלט להתאים גם לסוגים אחרים של חלונות. בכל מקרה, את המנוע יש לבחור על פי משקל וגודל החלון ופרמטרים נוספים, והצוות המקצועי שלנו יסייע לכם גם בנושא זה. 

לקבלת ייעוץ, ליווי והתקנת מפוחי עשן 

כאמור, לחברתנו ניסיון רב מאוד ויכולת לתת מענה לכל פרויקט מתחילתו ועד סופו. לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי עם התקנת מפוחי עשן מתאימים, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם חברת קרנף הנדסת אוורור בטלפון 072-2115596.

דילוג לתוכן